مراحل اصلی موفقیت در بازاریابی
نوشته شده توسط : worldmarketing

مراحل اصلی موفقیت در بازاریابی

باید با برنامه بازاریابی برنامه بازاریابی (سند بازاریابی) شروع شود.

 

هیچ تلاشی بدون برنامه موفق نخواهد بود. طرح بازاریابی با چند سوال شروع می شود:

 

کجا بودیم ؟ کجا هستیم کجا بروم وقتی به آنجا رسیدیم چه خواهیم کرد؟ چه مهارت ها یا فرصت هایی مورد نیاز است؟ چه موانعی بر سر راه است؟

 

…. و لیست ادامه دارد.

 

این سوالات برای درک درستی از نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های شما بر اساس وضعیت فعلی شما پرسیده می شود.

 

درک مخاطب (مشتری هدف)

 

بازاریابی نیز مانند فروش بدون شناخت دقیق و درست از بازار هدف امکان پذیر نیست. به عنوان یک شرکت، باید زمانی را برای درک مصرف کننده اختصاص دهید، باید واقعاً مخاطبان هدف را بشناسید.

 

باید هویت، موقعیت، علایق، بی علاقگی مشتریان و انتظارات کارکنان جدید و روش ارتقای کارکنان را بشناسیم.

 

درک ایده ها و خطاهایی که الگوی تفکر آنها را تشکیل می دهد بسیار مهم است زیرا ممکن است نیاز به حمایت از ایده های آنها یا اصلاح خطاهای ذهنی آنها وجود داشته باشد.

 

تعیین موقعیت

 

هنگامی که بازارهای هدف را به درستی شناسایی و درک کردید، گام بعدی شکل دادن به بهترین موقعیت یا تمایز در محصول یا خدمات است.

 

این امر مستلزم تفکر جامع در مورد ویژگی‌های محصولات و خدمات است تا بتوانید جذاب‌ترین و مرتبط‌ترین چیز را برای مشتری مورد نظر خود شناسایی و ارائه دهید.

 

اگر بهترین تجربه مشتری را ارائه دهید، مطمئنا بهترین فروش را خواهید داشت و قوی ترین پیوند را با مشتری ایجاد خواهید کرد.

 

این چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند و به نیازها و خواسته های بازار پاسخ می دهد.

 

یک آمیخته بازاریابی قوی ایجاد کنید

 

آمیخته بازاریابی (آمیخته بازاریابی) برای صنعت شامل 4P است که با محتوا یا محصول شروع می شود.

 

این همان چیزی است که باید مشتری را با آن هدف قرار دهید.

 

برندسازی و برندسازی فردی یا سازمانی در این زمینه بررسی می شود.

 

مرحله بعدی تمرکز روی مکان است.

 

رسانه ها (کانال) و افرادی که می خواهند شما را با بازار هدف مرتبط کنند و محصولات شما را تبلیغ کنند.

 

به عنوان مثال، اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، می توانید رزومه خود را از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های کاریابی در اختیار کارفرمایان قرار دهید.

 

با توجه به رسانه های فراوان و پیچیده ای که در اختیار هر کسب و کاری قرار دارد، لازم است ترکیب مناسبی از رسانه ها را انتخاب کرده و محصول یا خدمات خود را به درستی معرفی کنید.

 

مرحله سوم قیمت است.

 

قیمت محصول یا خدمات برای مصرف کننده بسیار مهم است. قیمت یعنی ارزش. قیمت باعث تمایل یا ناامیدی مشتری می شود.

 

لازم نیست شما کم ارزش ترین محصول در بازار باشید، ارزش درک شده محصول شما باید مطابق با قیمت درخواستی باشد.

 

آخرین مؤلفه ارتقاء است. این بخش نیاز به خلاقیت زیادی دارد، نحوه تبلیغ محصول برای جذب مشتری بالقوه برای خرید بسیار چالش برانگیز است.

 

تبلیغ محصول همراه با توضیح، شرح، نمایش و نمونه برداری است.

منبع: سایت محتوامون





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: